[31∼34] 다음 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것을 고르시오.
31. There is nothing more fundamental to the human spirit than the need to be . It is the intuitive force that sparks our imaginations and opens pathways to life-changing opportunities. It is the catalyst for progress and personal freedom. Public transportation has been vital to that progress and freedom for more than two centuries. The transportation industry has always done more than carry travelers from one destination to another. It connects people, places, and possibilities. It provides access to what people need, what they love, and what they aspire to become. In so doing, it grows communities, creates jobs, strengthens the economy, expands social and commercial networks, saves time and energy, and helps millions of people achieve a better life.
*catalyst: 촉매, 기폭제
① secure
② mobile
③ exceptional
④ competitive
⑤ independent
How Is the Internet Changing the Way You Think?
There is nothing more fundamental to the human spirit than the need to be mobile. It is the intuitive force that sparks our imaginations and opens pathways to life-changing opportunities. It is the catalyst for progress and personal freedom. Public transportation has been vital to that progress and freedom for more than two centuries. The transportation industry has always done more than carrying travelers from one destination to another. It connects people, places, and possibilities. It provides access to what people need, what they love, and what they aspire to become. In so doing, it grows communities, creates jobs, strengthens the economy, expands social and commercial networks, saves time and energy, and helps millions of people achieve a better life.
인간 정신에 있어서 이동적이려는 욕구보다 더 근본적인 것은 없습니다. 그것은 우리의 상상력을 자극하고 삶을 바꿀 수 있는 기회로 가는 길을 열어주는 직관적인 힘입니다. 그것은 진보와 개인의 자유를 위한 촉매제입니다. 대중교통은 2세기 이상 동안 그 진보와 자유에 필수적이었습니다. 운송 산업은 항상 여행객들을 한 목적지에서 다른 목적지로 실어 나르는 것 이상의 일을 해왔습니다. 그것은 사람, 장소, 그리고 가능성을 연결합니다. 그것은 사람들이 필요로 하는 것, 그들이 사랑하는 것, 그리고 그들이 되고 싶어하는 것에 대한 접근을 제공합니다. 그렇게 함으로써, 그것은 공동체를 성장시키고, 일자리를 창출하고, 경제를 강화하고, 사회 및 상업 네트워크를 확장하고, 시간과 에너지를 절약하고, 수백만 명의 사람들이 더 나은 삶을 성취하도록 돕습니다.
32. Business consultant Frans Johansson describes the Medici effect as the emergence of new ideas and creative solutions when different backgrounds and disciplines come together. The term is derived from the 15th-century Medici family, who helped usher in the Renaissance by bringing together artists, writers, and other creatives from all over the world. Arguably, the Renaissance was a result of the exchange of ideas between these different groups in close contact with each other. Sound familiar? If you are unable to diversify your own talent and skill, then might very well just do the trick. Believing that all new ideas come from combining existing notions in creative ways, Johansson recommends utilizing a mix of backgrounds, experiences, and expertise in staffing to bring about the best possible solutions, perspectives, and innovations in business. [3점]
*usher in: ~이 시작되게 하다
① having others around you to compensate
② taking some time to reflect on yourself
③ correcting the mistakes of the past
④ maximizing your own strength
⑤ setting a specific objective
The Medici Effect and Distancing (Psychological, not Social)
Business consultant and author Frans Johansson describes the Medici effect as the emergence of new ideas and creative solutions when different backgrounds and disciplines come together. The term is derived from the 15th-century Medici family, which helped usher in the Renaissance by bringing together artists, writers, philosophers, mathematicians, and other creatives from all over the world. Arguably, the Renaissance was a result of the exchange of ideas between these different groups all being in close proximity with each other in 15th-century Florence and Rome.
Johansson proposes that in the modern business world as well, the Medici effect is the key to best meeting client needs and maximizing profits while minimizing costs. Believing that all new ideas come from merging existing ideas in creative ways, he recommends utilizing a mix of backgrounds, experiences, and expertise in staffing to bring about the best possible solutions, perspectives, and innovations in business.
And the same holds true for creativity in general as well—pulling in knowledge from different disciplines and relating things from various fields are powerful tools for generating creative ideas. A common object in one field may be an extraordinary tool in another. A perspective or approach might be commonplace in one discipline but revolutionary in a different one. A conventional concept in one discipline may have new and interesting applications in a different domain.
비즈니스 컨설턴트이자 작가인 Frans Johansson은 메디치 효과를 다양한 배경과 학문이 한데 어우러질 때 새로운 아이디어와 창의적인 해결책이 나타나는 것으로 설명합니다. 이 용어는 예술가, 작가, 철학자, 수학자, 그리고 전 세계의 다른 창조물들을 모아서 르네상스를 열도록 도운 15세기 메디치 가문에서 유래되었습니다. 논쟁의 여지가 있지만, 르네상스는 15세기 피렌체와 로마에서 서로 가까이에 있었던 이 다른 집단들 사이의 생각 교환의 결과였습니다.
Johanson은 현대 비즈니스 세계에서도 고객의 요구를 가장 잘 충족시키고 비용을 최소화하면서 수익을 극대화하는 데 메디치 효과가 핵심이라고 제안합니다. 모든 새로운 아이디어는 기존 아이디어를 창의적인 방식으로 통합하는 데서 나온다고 생각하는 그는 가능한 최고의 솔루션, 관점 및 혁신을 실현하기 위해 직원 배치에 대한 배경, 경험 및 전문 지식을 혼합하여 활용할 것을 권장합니다.
일반적으로 창의성에 대해서도 마찬가지입니다. 다양한 분야에서 지식을 얻고 다양한 분야에서 관련된 것들을 활용하는 것은 창의적인 아이디어를 창출하는 강력한 도구입니다. 한 분야의 공통 객체는 다른 분야의 특별한 도구가 될 수 있습니다. 관점이나 접근 방식은 한 분야에서는 일반적이지만 다른 분야에서는 혁명적일 수 있습니다. 한 분야의 전통적인 개념은 다른 영역에서 새롭고 흥미로운 응용 프로그램을 가질 수 있습니다.