21. 밑줄 친 Fish is Fishstyle assimilation 이 다음 글에서 의미 하는 바로 가장 적절한 것은? [3점]
Studies by Vosniado and Brewer illustrate Fish is Fishstyle assimilation in the context of young children’s thinking about the earth. They worked with children who believed that the earth is flat (because this fit their experiences) and attempted to help them understand that, in fact, it is spherical. When told it is round, children often pictured the earth as a pancake rather than as a sphere. If they were then told that it is round like a sphere, they interpreted the new information about a spherical earth within their flatearth view by picturing a pancakelike flat surface inside or on top of a sphere, with humans standing on top of the pancake. The model of the earth that they had developed — and that helped them explain how they could stand or walk upon its surface — did not fit the model of a spherical earth. Like the story Fish is Fish, where a fish imagines everything on land to be fishlike, everything the children heard was incorporated into their preexisting views.
① established knowledge is questioned and criticized
② novel views are always favored over existing ones
③ all one’s claims are evaluated based on others’ opinions
④ new information is interpreted within one’s own views
⑤ new theories are established through experiments
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Vosniado와 Brewer의 연구는 어린 아이들의 지구에 대한 생각의 맥락에서 물고기가 물고기 스타일의 동화라는 것을 보여줍니다. 그들은 지구가 평평하다고 믿고 (이것이 그들의 경험에 맞기 때문에) 실제로 구형이라는 것을 이해하는 것을 돕기 위해 노력했습니다. 그것이 둥글다는 말을 들었을 때, 아이들은 종종 지구를 구라기보다는 팬케이크로 묘사했습니다. 만약 그들이 그것이 구처럼 둥글다는 것을 들었다면, 그들은 구 안이나 구 위에 있는 평평한 표면과 같은 팬케이크를 그림으로써 그들의 평평한 지구 관점내에서 구형 지구에 대한 새로운 정보를 해석했습니다. 그들이 개발한 지구 모형은 - 그리고 그들이 어떻게 서 있거나 표면 위를 걸을 수 있는지를 설명하는 데 도움이 되었습니다 - 구형의 지구 모형에 맞지 않았습니다. 물고기가 육지의 모든 것을 물고기처럼 상상하는 이야기처럼, 아이들이 들은 모든 것이 그들의 기존 견해에 통합되었습니다.
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